مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 11:252021-01-26اقتصادي

دستیابی محققان کشور به دانش فنی کشت آناناس/آغاز تولید گلخانه ای از 1401


رییس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی با اشاره به جایگاه ویژه ایران به عنوان یکی از 15 تولیدکننده گل در جهان و ضرورت توسعه صادرات گل از دستیابی کامل محققان این پژوهشکده به دانش فنی کشت آناناس و آغاز تولید گلخانه ای این محصول از اوایل 1401 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدرضا شفیعی در سومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی ایران که به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در مقابل همه محصولات کشاورزی که تامین امنیت غذایی را پوشش می دهند، گیاهان زینتی نقش مهمی را در تامین امنیت روانی جامعه و گسترش مهر و دوستی و آرامش جامعه دارد.

دبیر اجرایی سومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی ایران افزود: بر اساس آمار سال 1398 سطح زیر کشت تولید گل کشور به هشت هزار و 194 هکتار (سه هزار و 103 هکتار گلخانه و پنج هزار و 90 هکتار فضای باز) رسیده است که در شرایط کنونی به ویژه با افزایش نرخ ارزهای خارجی پتانسیل صادراتی نزدیک به یک میلیارد دلار برای گل کشور متصور است.

شفیعی خاطرنشان کرد: مجموع سطح گلخانه های سبزی و صیفی و گل کشور به حدود 15000 هکتار رسیده که قرار است تا افق 1404 سطح گلخانه های کشور 48 هزار و 355 هکتار افزایش یابد که با توجه به هزینه چهار تا 10 میلیارد تومانی در هر هکتار گلخانه، شاهد افزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیابی محققان کشور به دانش فنی کشت آناناس/آغاز تولید گلخانه ای از 1401

دستیابی محققان کشور به دانش فنی کشت آناناس/آغاز تولید گلخانه ای از 1401