مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 11:102021-01-26سياسي

دیوان عدالت: مدت حضور در جبهه به عنوان سابقه خدمت سخت و زیان آور محسوب می شود


هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رأی وحدت رویه اعلام کرد که ایام حضور در جبهه بدون نیاز به سابقه اشتغال در مشاغل سخت و زیان آور در این گونه مشاغل به عنوان سابقه خدمت محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، به دنبال اعلام تعارض در آراء صادره شعب دیوان عدالت اداری با خواسته احتساب ایام حضور در جبهه به عنوان سابقه خدمت در مشاغل سخت و زیان آور هیات عمومی در این مورد وارد بحث و بررسی شد و مشخص گردید برخی شعب دیوان با صدور رای به ورود شکایت، خواسته خواهان را مورد تایید قرار داده و رای به احتساب ایام حضور در جبهه به عنوان سابقه سخت و زیان آور داده اما برخی دیگر از شعب تایید این خواسته را منوط به داشتن سابقه اشتغال در مشاغل سخت و زیان آور دانسته اند.

با طرح این موضوع در هیات عمومی دیوان عدالت اداری، اعضای هیات با اکثریت آراء رای به ورود را صحیح تشخیص داد و به این ترتیب مقرر کردند ایام حضور در جبهه بدون نیاز به سابقه خدمت در مشاغل سخت و زیان آور، به عنوان سابقه این گونه مشاغل احتساب می شود.

بخشی از مستندات هیات عمومی در تایید رای به ورود در این مورد از این قرار است: اولاً براساس تبصره 2 ماده 14 قانون کار الحاقی مصوب 83/1/30 آن دسته از بیمه شدگانی که مشمول اصلاحیه تبصره (2) ماده (76) قانون تامین اجتماعی مصوب 80/7/14 مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند به شرط آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیوان عدالت: مدت حضور در جبهه به عنوان سابقه خدمت سخت و زیان آور محسوب می شود

دیوان عدالت: مدت حضور در جبهه به عنوان سابقه خدمت سخت و زیان آور محسوب می شود