مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 07:052021-01-26پزشكي

این جانور عجیب هر 3 سال یک بار تغییر جنسیت می دهد


در این گزارش ماهی هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که نه تنها می توانند جنسیت خود را تغییر دهند، بلکه آن را به عنوان بخشی از چرخه زندگی طبیعی خود انجام می دهند.

جنسیت یک انسان بسته به کروموزوم هایی که از والدین خود به ارث می برد، مشخص می شود و این حتی با یک جراحی تغییر جنسیت نیز قادر به تولید تخمک یا یک زن از اسپرم نیست اما این نوع ماهی ها را به شما معرفی خواهیم کرد نه تنها می توانند جنسیت خود را تغییر دهند، بلکه آن را به عنوان بخشی از چرخه زندگی طبیعی خود انجام می دهند.

در بیشتر ماهی های با جنسیت متغیر، تقریبا تمام افراد با جنسیت مونث متولد می شوند و وقتی بزرگ می شوند، تعدادی از آنها مذکر می شوند.

در برخی دیگر، این تغییر از نر به ماده می باشد.

در هر صورت، تغییر جنسیت با سبک زندگی آن ماهی خاص برای تولید بیش ترین تعداد زاد و ولد در ارتباط است.

تغییر جنسیت ماهی ؛ چگونه رخ می دهد؟ ماهی که از ماده به نر تبدیل می شود - شامل ماهی طوطی، باس سفید و ماهی خاردار - معمولا در گروه هایی متشکل از یک نر و چند ماده زندگی می کنند.

از آنجا که نر ها از گروه های خود در برابر نرهای دیگر محافظت می کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که یک ماهی کوچک در صورتی که ماده است تکثیر شود اما وقتی مرد می میرد، بزرگ ترین ماده به رنگ نر در می آید، اندام های جنسی او رشد می کند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این جانور عجیب هر 3 سال یک بار تغییر جنسیت می دهد

این جانور عجیب هر 3 سال یک بار تغییر جنسیت می دهد