مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 04:502021-01-26پزشكي

برای کاهش آثار منفی آلودگی هوا چه بخوریم؟


آلودگی هوا می تواند آثار کوتاه مدت و بلند مدتی در بدن ما ایجاد کند؛ از این رو یکی از راه های کاهش تاثیرات منفی آلودگی هوا، - ایسنا/آذربایجان شرقی یک متخصص تغذیه گفت: آلودگی هوا می تواند آثار کوتاه مدت و بلند مدتی در بدن ما ایجاد کند؛ از این رو یکی از راه های کاهش تاثیرات منفی آلودگی هوا، داشتن تغذیه و برنامه غذایی مناسب است.

دکتر حسن فرهاد غیبی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در هنگام آلودگی هوا بدن ما در معرض سمومی مثل دی اکسید نیتروژن، اوزون، رادیکال های آزاد و ذرات معلق قرار می گیرد، این مواد در دستگاه تنفس باعث ایجاد التهاب در پوشش داخلی و مخاط می شوند.

وی ادامه داد: دستگاه تنفسی در حد امکان، مانع ورود برخی از این مواد شده و برخی را دفع می کند؛ اما در این میان برخی سموم وارد دستگاه تنفسی شده و علاوه بر این که دستگاه تنفسی را دچار مشکل می کند، بلکه کل سیستم بدن را تحت تاثیر قرار داده و منجر به افزایش خطر برخی بیماری ها از جمله سرطان می شود.

وی با بیان این که یکی از اصلی ترین راه های جلوگیری از ورود آلودگی به بدن تغذیه مناسب است، گفت: باید از مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین ها بهره مند شویم تا ضمن تقویت سیستم ایمنی خطرات احتمالی ناشی از آلودگی هوا را کاهش دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای کاهش آثار منفی آلودگی هوا چه بخوریم؟

برای کاهش آثار منفی آلودگی هوا چه بخوریم؟