مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 15:352021-01-25سياسي

شهردار اراک پنجشنبه استیضاح می شود


با رای اعضای شورای شهر، شهردار اراک پنجشنبه استیضاح می شود.

- مرتضی سورانه ششم بهمن ماه در صحن رسمی شورای شهر در خصوص نامه هشت نفر از اعضای شورا جهت استیضاح شهردار اراک بیان کرد: نامه استیضاح شهردار 30 دیماه نگارش و در دوم بهمن ماه در جلسه هیات رییسه مطرح شد و اعضای هیات رییسه نامه را بررسی کردند.

وی تصریح کرد: طبق ماده 83 قانون شوراها که مسئله استیضاح را مطرح می کنند، چنانچه اعضای شورا از پاسخ شهردار به سوالات قانع نشوند یا شهردار از حضور در جلسه پاسخ استنکاف داشته باشد، باید در جلسه ای با توجه به ارایه مهلت حداکثر 10 روزه به شهردار، روز استیضاح مشخص شود.

سورانه اظهار کرد: اگر 30 دیماه هم مبنا باشد به هرحال تعیین روز استیضاح با رییس شوراست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرزانه رحمتی نایب رییس شورا گفت: نامه در تاریخ 30 دیماه 99 ، در پایان وقت اداری شماره شد و یکم بهمن ماه رییس شورا در ساختمان شورا حضور نداشت، در نهایت نامه در جلسه دوم بهمن ماه هیات رییسه مطرح شد و قانون حاکی از آن است که روز نگارش نامه برای تعیین روز استیضاح باید مدنظر قرار گیرد.

محمدحسین فدایی در این جلسه اظهار کرد: تفسیر رییس شورا از ماده 83 شخصی و مغایر با قانون است، آیین نامه شورا حاکی از آن است که در صورت نبودن رییس شورا، وظایف به نایب رییس واگذار می شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهردار اراک پنجشنبه استیضاح می شود

شهردار اراک پنجشنبه استیضاح می شود