مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 13:252021-01-25سياسي

ناشران ما شناخت کافی از نشر بین المللی و حرفه ای ندارد


مطلبی در خصوص تغییرات ناشران در عصو نوین گفت: ناشر ما ملی است و شناخت کافی از نشر بین المللی و حرفه ای ندارد و نمی داند چه اتفاقاتی در حال وقوع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نشست کتاب های الکترونیک در بازار نشر از سلسله نشست های تخصصی نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، داریوش مطلبی (پژوهشگر و استاد دانشگاه) و عبدالامیر نبوی (عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و پژوهشگر) برگزار شد.

در ابتدای این نشست داریوش مطلبی در رابطه با روند نشر الکترونیک در بازار نشر ایران در چند دهه اخیر گفت: اگر بخواهیم به این موضوع اشاره کنیم بهتر است با نگاهی تاریخی به آن بپردازیم.

در کشورهای دیگر نشر الکترونیک از دل نشر سنتی متولد شده و دست اندرکاران صنعت نشر برای رفع نیازهایشان به این نوع نشر روی آورده اند.

وی افزود: از اواسط قرن بیستم در دنیا، رسانه های الکترونیک توسعه پیدا کرده و ناشران برای تولید محتوا از این بستر استفاده و با تولید محتواهای ترکیبی قرابتی بین نشر الکترونیک و سنتی ایجاد کرده اند.

بنابراین، ناشران توانمند با شکل گیری واقعی نشر الکترونیک وارد دوره جدیدی شده اند.

او همچنین عنوان کرد: حال سوالی که در اینجا پیش می آید این است که با توجه به وضعیتی که دنیا آن را تجربه کرده آیا در کشور ما هم نشر الکترونیک از دل نشر سنتی برآمده است؟


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناشران ما شناخت کافی از نشر بین المللی و حرفه ای ندارد

ناشران ما شناخت کافی از نشر بین المللی و حرفه ای ندارد