مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 10:202021-01-25اقتصادي

برداشت بالغ بر 18 هزار تن زیتون در گیلان


رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت بالغ بر 18 هزار تن زیتون در گیلان خبر داد و گفت: این میزان زیتون از سطح بالغ بر 9 هزار هکتار باغ برداشت شده و حدود 135 میلیارد تومان ارزش دارد.

- مسعود الماسی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه برداشت زیتون در گیلان از نیمه دوم شهریورماه آغاز و اکنون به اتمام رسیده، اظهار کرد: 22 هزار بهره بردار فعال در عرصه زیتون گیلان توانسته اند در 9 هزار و 150 هکتار باغ 18 هزار و 100 تن زیتون برداشت کنند.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی زیتون برداشت شده در باغات گیلان قریب به 135 میلیارد تومان هست، افزود: گیلان را این سطح از تولید زیتون در کشور را به سوم را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه 50 درصد زیتون برداشت شده امسال به صورت کنسروی و مابقی تبدیل به روغن می شود، گفت: 10 باب کارخانه روغن کشی با ظرفیت 24 هزار تن در گیلان وجود دارد.

الماسی با اشاره به سایر صنایع فعال در عرصه زیتون، گفت: 100 کارخانه فرآوری و بسته بندی زیتون نیز در گیلان فعال هستند که به رونق این صنعت در استان کمک می کند.

وی با اشاره به مهم ترین ارقام زیتون در گیلان، بیان کرد: زیتون زرد، روغنی، فیشم و ماری ازجمله ارقام زیتون محلی کشت شده در استان هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت بالغ بر 18 هزار تن زیتون در گیلان

برداشت بالغ بر 18 هزار تن زیتون در گیلان