مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 09:452021-01-25اقتصادي

روند شتابان پیری در ایران/سهم جمعیت سالمند کشور


پدر پزشکی جامعه نگر ایران، در ارتباط با سیاست های جمعیتی کشور و موانع و مشکلات پیش رو برای افزایش نرخ موالید، توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد اسماعیل اکبری، روز دوشنبه در نشست خبری انجمن سلامت خانواده، با عنوان این مطلب که ما سمبل افول جمعیت در جهان هستیم، گفت: سیاستگذاری جمعیتی در ایران در خارج از مرزهای کشور برنامه ریزی شد اما در داخل مرزها مدیریت و اجرا شد و خیلی خوب هم اجرا کردند.

وی با بیان اینکه ایران از 20 سال دیگر حدود 21 درصد سالمند خواهد داشت، ادامه داد: در 30 سال آینده 30 درصد جمعیت کشور سالمند خواهند بود، به طوری که ما جزو چهار کشور پیر جهان می شویم.

اکبری با اشاره به روند شتابان پیری در جهان و ایران، گفت: این تقسیم بندی به این شکل است که آمریکای شمالی گروه یک، اروپای مرکزی و شمالی گروه دو، اروپای شرقی و شرق آسیا گروه سه و نیوزلند، قسمتی از جنوب شرق آسیا گروه چهار است و ما جزو چهار کشور جهان خواهیم شد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: نرخ ازدواج و باروری در ایران پایین آمده است یعنی تعداد افرادی که می خواهند ازدواج کنند هر سال کمتر می شود.

جامعه ایران به سرعت در حال پیر شدن است.

اکبری با بیان اینکه به طور طبیعی زیر سن 50 سال دوره بارداری خانم ها است، افزود: 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند شتابان پیری در ایران/سهم جمعیت سالمند کشور

روند شتابان پیری در ایران/سهم جمعیت سالمند کشور