مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 08:452021-01-25اقتصادي

پرداخت تسهیلات برای اجرای سیستم آبیاری نوین در باغات انجیر پلدختر


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: به ازای هر هکتار 23 میلیون تومان تسهیلات برای اجرای سیستم آبیاری نوین در باغات پلدختر پرداخت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اسفندیار حسنی مقدم امروز دوشنبه در جلسه با فرماندار، نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران استانی در منطقه زیودار اظهار داشت: باغات انجیر استان حدود هزار و 600 هکتار است که هزار و 400 هکتار از این مقدار وارد فاز باردهی شده است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 28 هزار تن انجیر از باغات برداشت می شود، عنوان کرد: عملکرد باغات انجیر در هر هکتار 20 تن است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به سیستم آبیاری باغات منطقه زیودار اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سیستم آبیاری در این منطقه به صورت غرق آبی و سنتی است، از باغداران تقاضا کرده ایم طرح های تجمیعی خود را در مساحت های 40 و 50 هکتاری به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر برای تبدیل سیستم آبیاری سنتی به آبیاری قطره ای ارائه کنند.

حسنی مقدم، افزود: با توجه به اینکه به ازای هر هکتار 23 میلیون تومان کمک بلاعوض به باغداران پرداخت می شود، باغداران از این فرصت جهت توسعه باغات در این منطقه استفاده کنند.

وی در خصوص ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی در منطقه، عنوان کرد: ما بارها اعلام کرده ایم که هر باغدار و سرمایه گذاری که تما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت تسهیلات برای اجرای سیستم آبیاری نوین در باغات انجیر پلدختر

پرداخت تسهیلات برای اجرای سیستم آبیاری نوین در باغات انجیر پلدختر