مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 07:452021-01-25اقتصادي

آشنایی با تراریخته هایی که نمی شناسیم


واژه های تراریخته و ارگانیک با آن که به صورت مستقیم در برابر یکدیگر قرار ندارند، اما در واقع دو قطب اصلی یک بحث قدیمی و طولانی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبازرگانی خبرگزاری مهر ، وقتی نگاه ریزبینانه تری به محصولات مصرفی خود می اندازیم، با واقعیت هایی پر از شک روبه رو خواهیم شد.

در ادامه این مطلب مصاحبه ای با کارشناس عطاری اینترنتی عطارخونه انجام داده ایم که می تواند به بسیاری از سوالات ما پاسخ دهد.

چرا نمی توانیم حتی محصولی مانند عسل را با اطمینان بخریم؟ فرض کنید شما تصمیم به خرید عسل ارگانیک گرفته اید، بسیاری از مراکز تولید و فروشگاه ها را هم بررسی می کنید تا محصولی مطابق استانداردهای موجود خریداری کنید.

اما برای تان هنوز سوالی بزرگ مطرح است.

اگر گیاهان تغذیه شده توسط زنبورها از کشت محصولات تراریخته باشند، آیا گزینه هایی مانند ارگانیک بودن، طبیعی بودن و از همه مهمتر سالم بودن این محصول زیر سوال نمی رود؟ پیش از هرچیزی لطف کنید معنی واژه تراریخته را برای ما توضیح دهید و چرایی نبایدهای استفاده از آن را بفرمایید.

تراریخته براساس تعریفی کلی به گیاهان، جانوران یا موجودات میکروسکوپی ای گفته می شود که ترکیب ژنتیکی آن ها (DNA) به طریقی تغییر یافته باشد که در طبیعت از راه جفت گیری یا نوترکیبی طبیعی اتفاق نمی افتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با تراریخته هایی که نمی شناسیم

آشنایی با تراریخته هایی که نمی شناسیم