مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 06:302021-01-25اجتماعي

گنبد سبز امامزاده میرعلی ابن الحسین لارستان، کانون تبلیغ مکتب تشیع


در کنار آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری موجود در لارستان، وجود مقدس امامزادگان جلیل القدر در این شهرستان سبب شده تا مسافران و زائران زیادی در طول سال، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، شهرستان لارستان با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه، وجود اماکن مقدس متعدد و از طرفی، قرار داشتن در مسیر ترانزیتی و پرتردد شیراز–لارستان–بندرعباس، یکی از مسافرپذیرترین شهرستان های استان فارس است.

در کنار آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری موجود در لارستان، وجود مقدس امامزادگان جلیل القدر در این شهرستان سبب شده تا مسافران و زائران زیادی در طول سال، به سمت لارستان روانه شوند.

امام زاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان معروف به گنبد سبز، یکی از نوه های برومند امام سجاد(ع) می باشد، عمر پر برکت و طولانی آن حضرت که قریب 103 سال است، این سعادت را نصیب ایشان کرد که حیاتش مصادف با دوران زندگی امامان معصوم، حضرت امام جعفر صادق (ع) تا امام حسن عسکری (ع) باشد.

در خانواده یکی از فرزندان برومند امام سجاد(ع) به نام حسین، حدوداً بعد از سپری شدن 136 سال از هجرت نبوی، فرزندی دیده به جهان گشود که به تبرک نام جد بزرگوارش او را علی خواندند.

دوران حیات آن بزرگوار را می توان به دو بخش کلی تقسیم کرد: الف) از بدو تولد تاسن 63سالگی، ب) از 63 سالگی تا شهادت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گنبد سبز امامزاده میرعلی ابن الحسین لارستان، کانون تبلیغ مکتب تشیع

گنبد سبز امامزاده میرعلی ابن الحسین لارستان، کانون تبلیغ مکتب تشیع