مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 06:202021-01-25بين الملل

ناتو و تغییرات آب و هوایی محور نخستین مذاکره تلفنی بایدن و ماکرون


رییس جمهور جدید آمریکا در جریان نخستین تماس تلفنی اش با همتای فرانسوی خود درباره ناتو، تغییر آب و هوا و پاندمی کرونا صحبت کرد.

- رییس جمهور جدید آمریکا در جریان نخستین تماس تلفنی اش با همتای فرانسوی خود درباره ناتو، تغییر آب و هوا و پاندمی کرونا صحبت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، کاخ سفید در بیانیه ای گفت: جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در این تماس تلفنی با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی اش بر تعهد خود نسبت به تقویت همکاری ترنس آتلانتیک از جمله از طریق ناتو و همکاری آمریکا با اتحادیه اروپا تاکید کرد.

ماکرون جزو رهبران جهانی بود که به محض برگزاری مراسم تحلیف تبریکات خود را به بایدن و کامالا هریس، معاون رییس جمهور آمریکا ابراز کرد.

ماکرون در پیام خود همچنین از بازگشت آمریکا به توافق آب و هوای پاریس استقبال کرد؛ توافقی که بایدن در نخستین روز حضور رسمی اش در کاخ سفید مجددا به آن ملحق شد.

در ادامه بیانیه کاخ سفید آمده است: این دو رهبر بر لزوم هماهنگی نزدیک از جمله از طریق سازمان های چندجانبه در مقابله با چالش های رایج از جمله تغییر آب و هوا، کووید 19 و احیای اقتصاد جهانی موافقت کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: آنها همچنین موافقت کردند تا با یکدیگر درخصوص اولویت های سیاست خارجی از جمله چین، خاورمیانه، روسیه و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناتو و تغییرات آب و هوایی محور نخستین مذاکره تلفنی بایدن و ماکرون

ناتو و تغییرات آب و هوایی محور نخستین مذاکره تلفنی بایدن و ماکرون