مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 23:002021-01-24اقتصادي

از حواشی آغداشلو تا گرانی آثار هنری در روزگار کرونا


دفتر سیزدهمین حراج تهران در حالی بسته شد که حواشی زیادی دامنش را گرفت.

فروش 12 میلیاردی اثر آیدین آغداشلو و همچنین افزایش مجموع فروش این دوره نسبت به دوره های گذشته باعث شد که گمانه زنی های زیادی درباره احتمال برنامه ریزی از پیش تعیین شده ای از سوی متولیان امر مطرح شود.

- این درحالی است که رییس حراح تهران می گوید افزایش 10 برابری اثر آغداشلو، هم به ضرر حراج بوده و هم بازار این هنرمند را با بن بست مواجه کرده است.

علیرضا سمیع آذر در گفت و گویی با ایسنا درباره وضعیت کلی بازار هنر در روزگار کرونا، اظهار کرده است، بازار اولیه که شامل گالری هاست به شدت در این ایام دچار رکود شد و بازار ثانویه که شامل آثار گران و مهم است، با رشد چشم گیری همراه شد.

******* مشروح این مصاحبه به شرح زیر است: _ فروش اثر آیدین آغداشلو در سیزدهمین دوره از حراج تهران پرسش های زیادی را مطرح کرد؛ به عنوان مثال اینکه شاید این فروش از پیش برنامه ریزی شده بود.

به چه دلیل قانع کننده ای این ادعا را رد می کنید؟ به طور قطع و با صراحت می گویم که هیچ تبانی یا برنامه ریزی از پیش صورت گرفته ای برای افزایش قیمت اثر آقای آغداشلو وجود نداشت و فکر می کنم اصلاً نیازی هم به چنین کاری نبود؛ چراکه آثار آقای آغداشلو در حراج های قبلی همیشه فروش می رفته و جزو هنرمندانی بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از حواشی آغداشلو تا گرانی آثار هنری در روزگار کرونا

از حواشی آغداشلو تا گرانی آثار هنری در روزگار کرونا