مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 15:202021-01-24اقتصادي

شبکه های اجتماعی بیگانگان محل امنی برای فعالیت های خانوادگی نیست


شبکه های اجتماعی بیگانگان مانند اینستاگرام و واتساپ محل امنی برای فعالیت های خانوادگی نبوده و قابل اعتماد نیستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی قهرمان طالع روز یکشنبه در جمع خبرنگاران از کاهش 30 درصدی وقوع جرایم سایبری در 10 ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر کاهش 30 درصدی وقوع جرم در فضای مجازی در این مدت کشفیات پلیس فتا 19 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این موفقیت با ارائه آموزش های لازم به کاربران، اقدامات پیشگیرانه، کنترل و نظارت های اصلاحی با همکاری تمامی دستگاه ها و مشارکت مردم با محوریت پلیس فتای استان به دست آمده است.

رییس پلیس فتای استان اردبیل با اشاره به اینکه سو استفاده مالی و برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی بیشترین جرایم فضای مجازی در این استان است، گفت: برداشت های اینترنتی غیرمجاز 27 درصد، هتک حیثیت و نشر اکاذیب 26 درصد، کلاهبرداری 26 درصد و سایر جرایم 21 درصد از مجموع جرایم رخ داده در حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات استان را شامل می شود.

پیامک های اغواگرانه شگرد مجرمان فضای مجازی برای تطمیع کاربران وی تطمیع و فریب کاربران با ارسال پیامک های اغواگرانه و فریبنده را از جمله شگردهای مجرمان فضای مجازی برشمرد و ادامه داد: کاربران فضای مجازی به هیچ نحو به افراد ناشناس و غریبه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبکه های اجتماعی بیگانگان محل امنی برای فعالیت های خانوادگی نیست

شبکه های اجتماعی بیگانگان محل امنی برای فعالیت های خانوادگی نیست