مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 15:152021-01-24سياسي

نفس رفسنجان تازه می شود/از کاشت 10 هزار نهال تا همراهی گروه های جهادی در درختکاری


باتوجه به اینکه شهرستان رفسنجان ربع قرن با خشکسالی مواجه است و چهره خشک و بی روح آن مردم را آزار می دهد، مسئولان گرد هم آمدند تا برای تغییر این چهره و سرسبزی و شادابی آن تصمیم بگیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رفسنجان، دشت رفسنجان ربع قرن است که با کم آبی دست و پنجه نرم می کند و آب و هوای خشک آن شهر و حاشیه شهر را سرد و بی روح کرده است.

این موضوع موجب شده نماینده و سایر مسئولان شهرستان برای تغییر چهره شهر و حاشیه جاده ها دور هم بنشینند و چاره اندیشی کنند.

حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم شهرستان های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه در دستورات دینی سفارش زیادی به درخت کاری شده چون موجب شادابی و سرزندگی است، اظهار کرد: نگاه به کاشت درخت در آموزه های دینی یک نگاه قدسی و معنوی ست.

وی افزود: متأسفانه ما در فضای کویری قرار گرفتیم، اما طبیعت خشک را خودمان خواستیم نه خدا، چرا که روزگاری قنات های پر از آب با درختان سر به فلک کشیده در روستاها و حتی شهر وجود داشت که کم کم قنات ها خشک شد و درختان هم از بین رفتند.

جلالی خاطرنشان کرد: برای گسترش و توسعه درختکاری باید زیرساخت ها را فراهم کنیم و با توجه به اینکه تا هفته درختکاری یک ماهی فرصت داریم، میزان نهال مورد نیاز و نیروی مورد نیاز برای کاشت درخت در شهر و ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفس رفسنجان تازه می شود/از کاشت 10 هزار نهال تا همراهی گروه های جهادی در درختکاری

نفس رفسنجان تازه می شود/از کاشت 10 هزار نهال تا همراهی گروه های جهادی در درختکاری