مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 15:152021-01-24دانش

رشد درصد اشتغال فارغ التحصیلان ارشد و دکتری


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رشد درصد اشتغال فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد.

- معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رشد درصد اشتغال فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد.

شدبه گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر رحیمی با بیان اینکه ایجاد نظام اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به ذینفعان در رابطه با وضعیت اشتغال هر یک از رشته های دانشگاهی به منظور شفاف سازی و آگاهی بخشی و همچنین رصد آمار و اطلاعات در خصوص رشته های آموزشی می تواند در کاهش نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی مؤثر باشد، گفت: بدین منظور پایش اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی از سال 1397 در معاونت پژوهش و فناوری آغاز شد.

بهره برداری از نتایج حاصله و تدوین برنامه های مورد نیاز هر دانشگاه برای بهبود شرایط اشتغال دانش آموختگان، استفاده مؤثر از شبکه دانش آموختگان جهت بهبود همکاری ‎های دانشگاه با جامعه و صنعت و همچنین ایجاد فرصت های شغلی و کارورزی برای دانشجویان از اهداف این برنامه است.

به گفته وی، در این برنامه دانشگاه ها به صورت مستقل از طریق برقراری ارتباط با فارغ التحصیلان به پایش وضعیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه خود می پردازند که این امر موجب ارتباط بیشتر دانشگاه با جامعه دانش آموختگان خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد درصد اشتغال فارغ التحصیلان ارشد و دکتری

رشد درصد اشتغال فارغ التحصیلان ارشد و دکتری