مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 14:202021-01-24سياسي

طلاب به فضای مجازی ورودی هدفمند و تحول خواه داشته باشند


امام جمعه شیروان با اشاره به اینکه امروزه عرصه رسانه و فضای مجازی بسیار اهمیت دارد، گفت: علما و روحانیان باید در این عرصه ورود هدفمند و تحوّل خواه انقلابی داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام حسین تکمیلی ظهر امروز در درس اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی که با موضوع سلوک انقلابی برگزار شد، اظهار کرد: در مکتب اسلام در حوزه اجتماعی دستورالعمل های فراوانی وجود دارد به گونه ای که حدود 80 درصد دستورات دینی متوجه حوزه جمعی اجتماعی است.

امام جمعه شیروان ادامه داد: دستورات وارده در بحث احترام به مؤمن، دوری از دروغ، اجتناب از تهمت و افترا، غیبت نکردن، نداشتن سو ظن نسبت به آبروی مؤمن و … همگی جمعی است؛ زیرا مؤمن باید نسبت به جمع اخلاق مدارا باشد.

وی با بیان اینکه لازمه سلوک انقلابی این است که انسان همه عالم را حیطه اخلاق بداند، اضافه کرد: وقتی بدانیم فردی به این گونه موارد عمل و اخلاق فردی و اجتماعی را رعایت می کند، در مراودات و برخوردها اعمال او برایمان قابل پسند است؛ اما اگر کسی همه عالم را حیطه اخلاق نبیند نمی تواند محبوب دل ها شود.

حجت الاسلام تکمیلی تصریح کرد: در این راستا لازمه اول این است که همه عالم را محضر خدا بدانیم و در سوی دیگر، مقابل و مانع اول تفکر سکولار است؛ یعنی این تفکر که دین را از اجتماع جدا کن، برو گوشه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلاب به فضای مجازی ورودی هدفمند و تحول خواه داشته باشند

طلاب به فضای مجازی ورودی هدفمند و تحول خواه داشته باشند