مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 14:202021-01-24سياسي

درخواست شرکت های هواپیمایی برای حذف عوارض غیرمرتبط


رییس هیئت مدیره انجمن شرکت های هواپیمایی از رایزنی با مجلس برای حذف عوارض غیرمرتبط از شرکت های هواپیمایی خبر داد و یادآور شد که این عوارض از نظر ایکائو وجاهت قانونی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، یونس دقیق کیا با اشاره به رایزنی های انجام شده از سوی هیأت مدیره این انجمن با رییس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور حذف عوارض غیرمرتبط از ایرلاین ها، اظهار داشت: اکنون درخواست ایرلاین ها جهت حذف عوارض در کمیسیون تلفیق مطرح شده است و منتظر نتیجه هستیم.

وی گفت: تاکنون چهار نوع عوارض شامل شهرداری، هلال احمر، فرودگاهی و ایمنی بر ایرلاین ها وضع شده است و اکنون برخی ها درصدد هستند تا عوارض دیگری با عنوان اورژانس را نیز به مجموع عوارض ها اضافه کنند که این موضوع علاوه بر اینکه باعث افزایش نرخ بلیت می شود، همچنین چالش های جدیدی را برای شرکت های هواپیمایی ایجاد خواهد کرد.

دقیق کیا تصریح کرد: طبق مصوبات ایکائو (سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی)، هر عوارضی که بر ایرلاین ها وضع می شود باید در صنعت هوانوردی هزینه شود؛ بنابراین عوارضی که خارج از این صنعت وضع شود، وجاهت قانونی از نظر ایکائو ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست شرکت های هواپیمایی برای حذف عوارض غیرمرتبط

درخواست شرکت های هواپیمایی برای حذف عوارض غیرمرتبط