مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 09:302021-01-24اجتماعي

امشب سیاره گریزپای منظومه شمسی از خورشید دور می شود


یک مدرس و پژوهشگر نجوم با اشاره به دور شدن سیاره عطارد یا تیر از خورشید، گفت: این پدیده فرصت مناسبی برای رصد کوچکترین سیاره منظومه خورشیدی است.

- ایسنا/اصفهان یک مدرس و پژوهشگر نجوم با اشاره به دور شدن سیاره عطارد یا تیر از خورشید، گفت: این پدیده فرصت مناسبی برای رصد کوچکترین سیاره منظومه خورشیدی است.

عمران مرادی در گفت وگو با ایسنا در خصوص مهمترین پدیده های نجومی بهمن ماه، اظهار کرد: پنجم بهمن ماه سیاره تیر یا عطارد در بیشترین کشیدگی شرقی قرار خواهد گرفت و فرصت خوبی برای رصد این سیاره نزدیک به خورشید فراهم می شود.

وی گفت: عطارد نزدیکترین سیاره در حال گردش به دور خورشید است که همراه با سیاره ناهید یا زهره جزء سیاره های داخلی منظومه خورشیدی است که بین زمین و خورشید قرار دارند.

عضو شورای علمی مرکز نجوم ادیب اصفهان در توضیح پدیده بیشترین کشیدگی سیاره، تصریح کرد: در حالت عادی این دو سیاره خیلی از خورشید فاصله نمی گیرند و شرایط رصدی آنها فراهم نیست.

در تاریخ پنجم بهمن ماه عطارد در بیشترین کشیدگی شرقی و بیشترین فاصله خود با خورشید قرار می گیرد.

مرادی افزود: سیارات منظومه خورشیدی به دو دسته داخلی (بین زمین و خورشید که نزدیک به خورشید به دور آن می گردند) و خارجی (سیاره هایی که دور از خورشید به دور آن می گردند) تقسیم می شوند که زهره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امشب سیاره گریزپای منظومه شمسی از خورشید دور می شود

امشب سیاره گریزپای منظومه شمسی از خورشید دور می شود