مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 06:352021-01-24سياسي

شرایط و جزییات بیمه زنان خانه دار


مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت تامین آتیه از طریق پرداخت بیمه، شرایط و جزییات بیمه زنان خانه دار در استان را تشریح کرد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت تامین آتیه از طریق پرداخت بیمه، شرایط و جزییات "بیمه زنان خانه دار" در استان را تشریح کرد.

جعفر سمساری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس ماده یک آیین نامه اجرایی قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد مصوب 29 مهر ماه سال66 هیأت وزیران، صاحبان حرف و مشاغل آزاد به افرادی اطلاق می شود که برای انجام حرفه و شغل مورد نظر با داشتن کارگر (کارفرما) یا خود به تنهایی (خویش فرما) به استناد مجوز اشتغال صادره از سوی مراجع ذی صلاح یا به تشخیص هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی، به کار اشتغال داشته و مشمول مقررات حمایتی خاصی نباشند.

وی افزود: از آنجایی که خانه داری به عنوان یک حرفه تلقی شده و فاقد درآمد مالی و رابطه مزدی برای زن خانه دار است، لذا معنای اصطلاحی و حقوقی شغل بر آن صدق نمی کند و انعقاد قرارداد با زنان خانه دار صرفاً در قالب قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و در راستای اصل تعمیم و گسترش پوشش بیمه ای به این قبیل از افراد، انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط و جزییات بیمه زنان خانه دار

شرایط و جزییات بیمه زنان خانه دار