مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 06:352021-01-24سياسي

ایران بزرگ اقتصادی؛ پایان قانون جنگل در خاورمیانه؟


ایندپندنت عربی در مقاله ای با عنوان هژمونی منطقه ای و بین المللی یا هلسنکی خاورمیانه ، به ایده ایران بزرگ اقتصادی که اخیراً توسط دکتر محسن رضایی مطرح شده است، واکنش نشان داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازrezaee.

ir ، این رسانه انگلیسی که می کوشد هرگونه ابتکارعمل برای تولید صلح، آرامش و رفاه توسط کشورهای منطقه را محکوم به شکست قلمداد کند، نوشت: هرچند پیشنهادهای بسیاری برای ایجاد نظام امنیت منطقه ای در خاورمیانه ارائه می شود، اما در عمل هیچ فرصتی برای دستیابی به چنین رویایی وجود ندارد .

ایندپندنت عربی، قانون حاکم بر خاورمیانه را منطق زور و قانون جنگل دانست و تولید صلح منطقه ای توسط همسایگان را غیرممکن دانست و نوشت: رسیدن به این هدف [دستیابی به الگوی مشارکت همسایگان در یک نظام امنیت منطقه ای]، نه در زیر چتر نظام جهانی چند قطبی کنونی که پس از سقوط سیستم دوقطبی آمریکا و شوروی، فروپاشی تک قطبی آمریکا و ظهور چین و روسیه در کنار ایالات متحده به وجود آمده است و شباهت بسیاری به قانون جنگل دارد ممکن است و نه هم تحت نظارت سازمان ملل متحد یا در تفاهم با رهبران محورهای منطقه ای، می توان به چنین رویایی دستیابی پیدا کرد .

این رسانه انگلیسی، نوشت: چند هفته پیش، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، پیشنهاد ایجاد نظام جدید منطقه ای برای حفظ ثبات خاورمیانه، مانن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران بزرگ اقتصادی؛ پایان قانون جنگل در خاورمیانه؟

ایران بزرگ اقتصادی؛ پایان قانون جنگل در خاورمیانه؟