مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 05:252021-01-24اقتصادي

تفاوت نجومی قیمت چای از مزارع تا بازار در مازندران


قیمت خرید تضمینی چای در مازندران در بهترین حالت هر کیلو چهار هزار و 600 تومان از چایکار بوده اما فروش چای سیاه خشک در بازار تقریبا کیلویی 70 هزار تومان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، شاید آن زمان که کاشف السلطنه، بذر و بوته های چای را با خود به ایران آورد هرگز تصور نمی کرد که چای داغ دیشلمه او، روزی یخ کرده و از دهان بیفتد تا ایران باز هم محتاج واردات این محصول پرمصرف شود؛باید گفت میزان تولید چای داخلی، تقریبا یک چهارم نیاز کشور را تامین نموده و مابقی از محل واردات تامین می شود.

چای پرمصرف ترین نوشیدنی جهان پس از آب است که به عنوان یکی از مواد غذایی اصلی مصرفی خانوارهای ایرانی محسوب می شود، از نام قهوه خانه های کنونی پیداست که پیشینه رواج چای در بین ایرانیان، متجاوز از یک قرن نیست اما در همین مدت چای ایرانی، سرد و گرم بسیار چشیده است.

نکته قابل توجه در مورد این فرآورده محبوب، گستره و پراکندگی کشت آن در کشور است، مطابق آمارها 90 درصد مزارع چای کشور در استان گیلان و 10 درصد در مازندران قرار دارد؛ مجموع سطح زیر کشت باغات چای حدود 26 هزار هکتار بوده که در محدوده ای به طول 203 و عرض 90 کیلومتر از غرب گیلان در منطقه فومنات تا غرب مازندران در شهر کلارآباد به صورت نامنظم، مجزا، با فواصل کم و زیاد و دور و نزدیک گسترده شده است به طوری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت نجومی قیمت چای از مزارع تا بازار در مازندران

تفاوت نجومی قیمت چای از مزارع تا بازار در مازندران