مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 05:002021-01-24پزشكي

نقش عوامل ژنتیکی و انتخاب سبک زندگی در بروز و شیوع سرطان


معاون بهداشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه عوامل ژنتیکی، انتخاب سبک زندگی، مصرف دخانیات و همچنین نوع تغذیه می تواند به ابتلا این بیماری کمک کند، - ایسنا/گیلان معاون بهداشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه عوامل ژنتیکی، انتخاب سبک زندگی، مصرف دخانیات و همچنین نوع تغذیه می تواند به ابتلا این بیماری کمک کند، گفت: تنها پزشک است که می تواند با استفاده از تکنیک های تشخیصی و افتراقی، بیماری را تشخیص دهد.

دکتر آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هفته اول بهمن ماه به عنوان هفته ملی کنترل و پیشگیری از بیماری سرطان اختصاص یافته است، اظهار کرد: هدف از بزرگداشت این مناسبت، افزایش آگاهی عمومی در خصوص بیماری های سرطانی، عوامل سرطان زا و راه های پیشگیری از آن است.

وی با بیان اینکه سرطان ها از مهم ترین بیماری های غیرواگیر محسوب می شوند، تصریح کرد: سرطان دومین عامل شایع مرگ و میر در کشورهای توسعه یافته و سومین عامل در کشورهای در حال توسعه است و در حال حاضر، سرطان عامل 12 درصد مرگ و میر، در سراسر جهان است.

معاون بهداشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: آنچه که ما به عنوان سرطان می شناسیم رشد بی رویه و گسترش غیرطبیعی سلول های بدن است و این مهم، زمانی رخ می دهد که ماده ژنتیکی درون یک سل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش عوامل ژنتیکی و انتخاب سبک زندگی در بروز و شیوع سرطان

نقش عوامل ژنتیکی و انتخاب سبک زندگی در بروز و شیوع سرطان