مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 12:152021-01-23اجتماعي

آزمون کارگران ماهر نخل در جهرم و خفر برگزار شد


مدیر جهادکشاورزی شهرستان جهرم از برگزاری آزمون و تست شناسایی کارگران ماهر نخل، در شهرستان های جهرم و خفر خبر داد.

- جوکار در گفت و گو با ایسنا، گفت: آزمون شناسایی کارگران ماهر نخل شهرستان های جهرم و خفر با حضور 300 نفر و به همت انجمن صنفی مربوطه، با هدف بهره مندی این کارگران از بیمه تامین اجتماعی، برگزار شد.

او گفت: در این آزمون عملی، کارگران ماهر ضمن پیمایش ( بالا و پایین رفتن) درختان نخل، عملیات خارگیری و هرس را هم با هدف شناسایی توانمندی آنان، را انجام دادند تا پس از تایید توانمندی توسط دیم داوری، امکان انجام مراحل ثبت نام فراهم شود.

جوکار گفت: در حال حاضر حدود 4800 هکتار از باغ های جهرم زیر کشت درخت نخل قرار دارد و حدود 350 هزار راس درخت خرما در این باغ ها کاشت شده است.

او گفت: کارگران ماهر نخل تاکنون از هیچ خدمات بیمه ای برخوردار نبوده اند که با پیگیری های نماینده شهرستان های جهرم و خفر در مجلس، زمینه برای پوشش بیمه ای این افراد فراهم شده است.

جوکار با بیان اینکه کارگران ماهر یا نخل ساز وظیفه انجام عملیات پردازش نخل را برعهده دارند، گفت: عملیات پردازش شامل هرس و خارگیری و بریدن شاخ و برگ (پیش نخل) و بارورکردن و گرده افشانی (ساختن) نخل است که از 20 اسفند شروع می شود و تا اوایل اردیبهشت ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمون کارگران ماهر نخل در جهرم و خفر برگزار شد

آزمون کارگران ماهر نخل در جهرم و خفر برگزار شد