مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 12:052021-01-23اقتصادي

خسارت 290 میلیارد ریالی سرما به باغ داران خفری


مدیر جهادکشاورزی شهرستان خفر در استان فارس، میزان خسارت های وارده به دلیل سرما در باغ های مرکبات این شهرستان را حدود 290 میلیارد ریال برآورد کرد.

- صالحی در گفت و گو با ایسنا، گفت: سرمازدگی و یخبندان به حدود 35 درصد از 420 هکتار باغ مرکبات شهرستان خفر خسارت وارد کرده است.

او حجم ریالی خسارت وارده به باغ های مرکبات خفر براثر سرمازدگی را حدود تا کنون خسارت ناشی از سرمازدگی و یخبندان در باغ های مرکبات را بالغ بر 294 میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: 80 درصد از این خسارت ها به محصول باغ ها وارد شده است.

صالحی همچنین گفت: در بخش زراعت حدود 5 هکتار از اراضی زیر کشت کلزا به میزان 20 درصد و معادل 100 میلیون ریال خسارت دیده است.

او گفت: خسارت وارد شده به باغ ها و مزارعی که تحت پوشش بیمه قرار داشتند، پس از ارزیابی توسط کارشناسان، به باغداران و زارعین پرداخت می شود.

صالحی با بیان اینکه متاسفانه بیشتر باغ ها و مزارع خسارت دیده تحت پوشش بیمه نیست، گفت: کارشناسان با ارزیابی میزان خسارت و ارسال گزارش به جهادکشاورزی و وزارت کشور و ثبت خسارات در سامانه مدیریت بحران، در تلاش هستند که در صورت تأیید هیئت دولت و تخصیص اعتبار، بخشی از خسارت وارده جبران شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 290 میلیارد ریالی سرما به باغ داران خفری

خسارت 290 میلیارد ریالی سرما به باغ داران خفری