مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 11:202021-01-23اجتماعي

پل تاریخی «الان علیا» کبودراهنگ در آستانه ثبت ملی


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ از تکمیل پرونده ثبتی پل «الان علیا» خبر داد و گفت: این اثر تاریخی در مسیر شهر گل تپه به سمت جاده بیجار در مسیر آب های جاری در جاده های فرعی قرار گرفته است.

- ایسنا/همدان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ از تکمیل پرونده ثبتی پل الان علیا خبر داد و گفت: این اثر تاریخی در مسیر شهر گل تپه به سمت جاده بیجار در مسیر آب های جاری در جاده های فرعی قرار گرفته است.

مهدی غلامی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه این پل قدمتی دیرینه دارد، افزود: پل الان علیا دارای یک قوس بوده که با مصالح سنگی کاملاً بومیِ تراش خورده شده به ابعاد 50 در 25 سانتی متر ساخته شده و دهانه این پل چهار متر و ارتفاع آن سه متر است .

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ ادامه داد: طول این پل تاریخی 10 متر و عرض آن هفت متر بوده که در بالای پل سنگ تراش خورده ای به شکل تاج وجود دارد که بر روی آن تاریخ ساخت پل که 1319 است، هک شده است.

غلامی مطرح کرد: پرونده پیشنهادی ثبتی این بنا توسط کارشناسان اداره فوق تکمیل و برای بررسی در شورای فنی به اداره کل میراث فرهنگی استان ارسال شد که پس از برگزاری جلسه و تصویب آن برای تصویب نهایی به وزارت میراث فرهنگی کشور ارسال خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پل تاریخی «الان علیا» کبودراهنگ در آستانه ثبت ملی

پل تاریخی «الان علیا» کبودراهنگ در آستانه ثبت ملی