مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 10:352021-01-23اقتصادي

باید منتظر ارز تک نرخی باشیم؟


رییس کنفدراسیون صادرات ایران به گمانه زنی هایی که در روزهای گذشته در رابطه با احتمال تک نرخی شدن ارز مطرح شده، پاسخ داد.

- رییس کنفدراسیون صادرات ایران به گمانه زنی هایی که در روزهای گذشته در رابطه با احتمال تک نرخی شدن ارز مطرح شده، پاسخ داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در روزهای گذشته، کمیسیون تلفیق مجلس در بررسی بودجه سال 1400، تغییراتی را در نرخ ارز اعلام کرده که در صورت نهایی شدن، یکی از آنها می تواند شامل حذف ارز 4200 تومانی شود که دولت در سه سال گذشته به تعدادی از کالاهای اساسی پرداخت کرده است.

در کنار آن نرخ ارز 11 هزار و 500 تومانی دولت نیز در مجلس تغییراتی خواهد کرد و گمانه زنی ها حاکی از احتمال رسیدن به یک نرخ 17 هزار و 500 تومانی در بودجه است.

در کنار آن در روزهای گذشته، نرخ دلار باز هم حرکات نزولی را تجربه کرده که هرچند دائمی نبوده اما باز به کاهش دوباره این نرخ منجر شده است تا جایی که قیمت دلار در بازار آزاد از نرخ نیمایی نیز پایین تر آمده و این گمانه زنی را به وجود آورده که شاید مقدمات لازم برای تک نرخی شدن ارز فراهم شده است.

محمد لاهوتی – رییس کنفدراسیون صادرات ایران – در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به تحولات اخیر، می توان انتظار داشت که ارز تک نرخی شود، گفت: صحبت از تک نرخی شدن ارز به هیچ عنوان موضوعی کوتاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید منتظر ارز تک نرخی باشیم؟

باید منتظر ارز تک نرخی باشیم؟