مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 08:452021-01-23پزشكي

نابودی سلول های سرطانی با شیمی درمانی نوری و تنها یک تزریق


یک روش شیمی درمانی جدید مبتنی بر نور قادر است سلول های سرطانی را فقط با یک بار تزریق، در حالی که بافت اطراف را دست نخورده باقی می گذارد، به طور انتخابی هدف قرار دهد و از بین ببرد.

- یک روش شیمی درمانی جدید مبتنی بر نور قادر است سلول های سرطانی را فقط با یک بار تزریق، در حالی که بافت اطراف را دست نخورده باقی می گذارد، به طور انتخابی هدف قرار دهد و از بین ببرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، براساس مطالعه تازه منتشر شده در مجله نانو(Nano)، محققان کره ای یک فناوری جدید شیمی درمانی مبتنی بر نور موسوم به فتوتراپی ابداع کرده اند که می تواند کارایی شیمی درمانی را افزایش دهد، در حالی که درد را نیز کاهش می دهد.

این عامل جدید فتوتراپی ضمن از بین بردن سلول های سرطانی، عوارض جانبی معمول مرتبط با شیمی درمانی را نیز به حداقل می رساند.

تیم تحقیقاتی موسسه علوم و فناوری کره(KIST) تحت هدایت سهون کیم از مرکز تحقیقات Theragnosis یک عامل فوتوتراپی جدید را با توانایی هدف قرار دادن سلول های سرطانی ایجاد کرده اند که قادر به از بین بردن سلول های سرطانی است و تقریباً هیچ عارضه ای ندارد.

این عامل جدید فقط به یک بار تزریق و فتوتراپی مکرر نیاز دارد و از طریق تحقیقات مشترک بین پروفسور یون سیک لی از دانشگاه ملی سئول و پروفسور جون آن از دانشگاه کره امکان پذیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نابودی سلول های سرطانی با شیمی درمانی نوری و تنها یک تزریق

نابودی سلول های سرطانی با شیمی درمانی نوری و تنها یک تزریق