مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 03:352021-01-23اقتصادي

یک نظریه مشورتی مهم درباره آثار حقوقی معاملات فردایی و کاغذی طلا و جواهر


معاملات غیرفیزیکی طلا و سکه موسوم به معاملات فردایی و کاغذی معاملاتی است که هیچ گونه طلا و سکه فیزیکی در آن مبادله نمی شود.

به گفته مراجع رسمی اینگونه معاملات صوری، - معاملات غیرفیزیکی طلا و سکه موسوم به معاملات فردایی و کاغذی معاملاتی است که هیچ گونه طلا و سکه فیزیکی در آن مبادله نمی شود.

به گفته مراجع رسمی اینگونه معاملات صوری، سبب نوسان بازار شده و غیرقانونی است که در این زمینه اتحادیه ها بارها بر غیرمجاز بودن و وصف مجرمانه این معاملات تاکید داشته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک آگاهی و اطلاع مردم از قوانین و مقررات صنفی، ­­برای جلوگیری از ضرر احتمالی در معاملات طلا و جواهر بسیار مهم عنوان­ می شود زیرا حجم گسترده شاکیان و پرونده های اختلافی در صنف طلا و جواهر از نبود آگاهی و و سوء استفاده برخی افراد نشأت گرفته است.

در همین ارتباط اخیراً برخی از قضات کشور در استعلامی به معاونت حقوقی قوه قضاییه سوالاتی پیرامون معاملات موسوم به فردایی مطرح کردند که به شرح زیر است: در خصوص معاملات موسوم به معاملات فردایی و یا کاغذی طلا و جواهرات از جهت قانونی و شرعی اعلام نمایید: اولاً، آیا این گونه معاملات از نظر حقوقی صحیح است؟ ثانیاً، با توجه به اینکه در این گونه معاملات هیچ گونه طلا و جواهری رد و بدل نمی شود، آیا اقدام فرد اعم از فرد صنفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک نظریه مشورتی مهم درباره آثار حقوقی معاملات فردایی و کاغذی طلا و جواهر

یک نظریه مشورتی مهم درباره آثار حقوقی معاملات فردایی و کاغذی طلا و جواهر