مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 بهمن 1399 ساعت 22:052021-01-22اقتصادي

ارزش 7000 میلیارد تومانی تولیدات بخش کشاورزی لرستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه 2 میلیون و 900 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در لرستان تولید می شود، گفت: ارزش ریالی تولیدات این بخش 7 هزار میلیارد تومان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اسفندیار حسنی مقدم شامگاه جمعه در سخنانی با اشاره به آیات، روایات و احادیث متعدد مبنی بر اهمیت کشاورزی اظهار داشت: هر ملتی که بخواهد آزاد و مستقل زندگی کند باید در کشاورزی مستقل و خودکفا باشند.

وی گفت: مهمترین عواملی که در بخش کشاورزی مؤثر هستند، شامل مدیریت منابع آب، بکارگیری ابزارهای مدرن و به روز، اصلاح زمین، کارهای جهادی، نقش مدیریت انسان و… می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: منطبق بر اسناد بالادستی و قوانین جمهوری اسلامی وظایفی برای وزارت جهاد متصور شده است، یکی از این وظایف امنیت غذایی است که در حال حاضر 85 درصد از نیازهای غذایی در کشور تأمین می شود؛ آن هم در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی نابرابر با دشمن است، با وجود تحریم ها اما رشد اقتصادی این بخش مثبت است.

حسنی مقدم در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به حجم تولیدات کشاورزی استان قبل از انقلاب بیان کرد: حجم تولیدات در استان کمتر از 500 هزار تن بود در حالی که این عدد اکنون به حدود 3 میلیون تن یعنی شش برابر افزایش پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزش 7000 میلیارد تومانی تولیدات بخش کشاورزی لرستان

ارزش 7000 میلیارد تومانی تولیدات بخش کشاورزی لرستان