مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 بهمن 1399 ساعت 19:452021-01-22بين الملل

ظریف: تحریم‎ها تا فوریه لغو نشود، غنی‎سازی بیشتر و بازرسی‎ها محدود خواهد شد


وزیر امور خارجه کشورمان طی یادداشتی در نشریه فارین افرز خاطرنشان کرد که پنجره فرصت برای دولت جدید آمریکا تا ابد باز نخواهد بود و اگر این دولت خواستار تغییر سیاست های دولت قبلی در قبال برجام است باید فوراً این کار را انجام دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، وزیر امور خارجه کشورمان طی یادداشتی در نشریه فارین افرز خاطرنشان کرد اگر دولت جدید آمریکا خواستار تغییر سیاست های دولت قبلی در قبال برجام است باید فوراً این کار را انجام دهد.

ترجمه فارسی یادداشت محمدجواد ظریف بدین شرح است: در سال 2016 دونالد ترامپ به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری وعده داد که به باد دادن ثروت و جان آمریکایی ها در جنگ در غرب آسیا پایان دهد.

با این حال، او در دوران کاری اش، ایالات متحده را بیش از پیش در این منطقه به دام انداخت و چنان به اختلافات دامن زد که اوضاع به نقطه ای رسید که یک حادثه کوچک می توانست به سرعت از کنترل خارج شده و به جنگی بزرگ منجر شود.

دولت جدید در واشنگتن با انتخابی بنیادین روبروست.

یا می تواند سیاست های شکست خورده دولت ترامپ را در پیش بگیرد و به مسیر پست انگاری همکاری بین المللی و قوانین بین المللی ادامه دهد (بی اعتنایی ای که در تصمیم سال 2018 ایالات متحده به خروج یکجانبه از برنامه جامع اقدام مشترک، معروف به توافق هسته ای که تنها سه سال پیش از آن توس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریف: تحریم‎ها تا فوریه لغو نشود، غنی‎سازی بیشتر و بازرسی‎ها محدود خواهد شد

ظریف: تحریم‎ها تا فوریه لغو نشود، غنی‎سازی بیشتر و بازرسی‎ها محدود خواهد شد