مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 بهمن 1399 ساعت 18:152021-01-22سياسي

ایجاد شهرک دامپروری و گلخانه ای موجب تقویت معیشت کشاورزان می شود


وجود یک شهرک دامپروری یا شهرک گلخانه ای موجب تقویت معیشت خرده مالکان و کشاورزان می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مصطفی غلامپور عصر جمعه در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با کشاورزان نمونه رودان اظهار داشت: 69 درصد جمعیت شهرستان رودان بواسطه قطب کشاورزی بودن این منطقه روستانشین هستند که بالغ بر 70 درصد آنها نیز از راه کشاورزی ارتزاق می کنند.

فرماندار رودان با بیان اینکه سطح زیر کشت این شهرستان 42 هزار هکتار است گفت: 32 هزار هکتار از آن به مرکبات و نخیلات اختصاص دارد و 10 هزار هکتار نیز به صیفی جات و زراعت تعلق دارد.

وی سطح زیر کشت گلخانه های این شهرستان را 202 هکتار عنوان کرد و بیان داشت: اغلب کشت های گلخانه ای در رودان با فلفل دلمه ای رنگی اختصاص دارد.

غلامپور با بیان اینکه 42 درصد لیمو ترش کشور نیز به رودان تعلق دارد بیان داشت: رتبه اول تولید کلزا و رتبه دوم تولید گندم در سطح استان به این شهرستان اختصاص دارد.

وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات کشاورزان منطقه گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی تسهیل کننده راه احداث گلخانه ها خواهد شد و فروش تضمینی این محصولات را موجب می شود.

فرماندار رودان تصریح کرد: کمبود ماشین آلات کشاورزی حلقه مفقوده این حوزه در شهرستان رودان می باشد که که باید برای رفع آن تلاش شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد شهرک دامپروری و گلخانه ای موجب تقویت معیشت کشاورزان می شود

ایجاد شهرک دامپروری و گلخانه ای موجب تقویت معیشت کشاورزان می شود