مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 بهمن 1399 ساعت 05:502021-01-22سياسي

طغیان مجدد کرونا با کوچکترین بی احتیاطی/ احتمال شدید بودن پیک چهارم


باید توجه داشته باشیم که کاهش موارد فوتی و ابتلا به معنای از بین رفتن یا تضعیف ویروس نبوده و با کوچکترین بی احتیاطی وضعیت وخیم اپیدمی قابل برگشت است.

- عضو کمیته کشوری علمی مبارزه با کرونا با بیان این عبارت که آزموده را آزمودن خطاست ، عنوان کرد: دستاورد حاصل شده یعنی کاهش بار اپیدمی را مدیون همکاری مردم و اعمال محدودیت های شدید کرونایی هستیم؛ لذا باید توجه داشته باشیم که کاهش موارد فوتی و ابتلا به معنای از بین رفتن یا تضعیف ویروس نبوده و با کوچکترین بی احتیاطی وضعیت وخیم اپیدمی قابل برگشت است.

دکتر مجید مختاری فوق تخصص ریه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه تغییر رفتار انسان ها مبنی بر عدم رعایت اصول بهداشتی و رهاسازی پروتکل ها مستقیما در نوع رفتار ویروس اثرگذار است، عنوان کرد: با رصد رفتار ویروس در جوامع مختلف به وضوح مشاهده شده که با تغییر رفتار انسان، ویروس وحشی تر شده و انواع جهش ها و تغییرات در آن رخ می دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این رابطه به وضعیت پاندمی در کشورهای اروپایی و آمریکایی اشاره کرد و گفت: عدم تمکین از پروتکل ها و محدودیت ها، حتی در کشورهای قوی و متمول اروپایی و آمریکایی منجر به فعال شدن مجدد چرخه ویروس و به دنبال آن بروز جهش ها و تغییرات متعدد در ویروس سارس کو 2 شده، به گونه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طغیان مجدد کرونا با کوچکترین بی احتیاطی/ احتمال شدید بودن پیک چهارم

طغیان مجدد کرونا با کوچکترین بی احتیاطی/ احتمال شدید بودن پیک چهارم