مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 22:052021-01-21اجتماعي

تصویربرداری از پلنگ ایرانی در چهارمحال و بختیاری


مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: امروز یک قلاده پلنگ ایرانی در ارتفاعات مشرف به سد کارون چهار در استان چهارمحال و بختیاری مشاهده و از آن تصویربرداری شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: مناطق حفاظت شده استان به عنوان مناطق بینابین برای عبور گونه هایی از حیات وحش و پلنگ بین سایر مناطق این استان و استان های همجوار مطرح هستند که امروز یک قلاده پلنگ ایرانی در ارتفاعات مشرف به سد کارون چهار در استان چهارمحال و بختیاری مشاهده و از آن تصویربرداری شد.

مدیرکل محیط زیست استان چهار محال و بختیاری اذعان کرد: در سنوات گذشته این گونه در استان مشاهده شده بود، اما بعد از تصویربرداری سه قلاده پلنگ در فروردین سال 98 در حاشیه منطقه حفاظت شده جنگلی هلن، این دومین تصویربرداری غیرحرفه ای از این گونه در استان است.

احمدی بیان داشت: طبیعت دوستان، پس از مشاهده این پلنگ، تصاویر و فیلم های تهیه شده را به همراه مختصات و موقعیت جغرافیایی، زمان و تاریخ دقیق مشاهده در اختیار کارشناسان قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: پلنگ حیوانی محتاط و مخفی کار است و به همین دلیل مشاهده آن بسیار مشکل است و به امکانات کافی نیاز دارد، زیرا فقط شب ها آن هم با احتیاط ظاهر می شود ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویربرداری از پلنگ ایرانی در چهارمحال و بختیاری

تصویربرداری از پلنگ ایرانی در چهارمحال و بختیاری