مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 17:402021-01-21پزشكي

بیماری های ناشی از پشه «آئدس» باید خیلی جدی گرفته شود


معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان گفت: پشه آئدس از مالاریا خطرناک تر است و در پشت مرزهای کشور این پشه وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، حوزه بهداشت است اما زمانی که در اوج بیماری هستیم، به ناچار همه امکانات درمانی به خط می شوند اما در این مرحله که در سراشیبی هستیم یا به یک مرحله باثبات می رسیم، نقش حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری، باید بسیار پررنگ باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تأکید کرد: در این شرایط سه کار اصلی باید انجام دهیم یکی اینکه باید قدرت شناسایی بیماری را خیلی بالا ببریم، در استان هرمزگان، در یک زمان 61 درصد از تست های بیماران، مثبت بود اما الان به 9 درصد رسیده است و نباید این شاخص از 10 درصد بیشتر شود و به محض اینکه به 10 درصد رسید نیاز به تقویت بیماریابی داریم.

رییسی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین مشکلات کشور که وزیر بهداشت هم نگران آن است، ایزوله بیماران است، باید خیالمان راحت باشد که بیمارانی که شناسایی شده اند، قرنطینه و ایزوله هستند و به خارج از منزل نمی روند.

وی تأکید کرد: این یکی از شاخص های بسیار باارزش است و اگر این کار را انجام ندهیم، هر قدر هم که تست بگیریم، منابع خود را به هدر داده ایم چون در این صورت، بیماران، سایر افراد جامعه را گرفتار می کنند و این مهم ترین و شاخص ترین اقدامی است که در هرمزگان انجام شده و باید ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری های ناشی از پشه «آئدس» باید خیلی جدی گرفته شود

بیماری های ناشی از پشه «آئدس» باید خیلی جدی گرفته شود