مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 13:152021-01-21اقتصادي

درختان اکالیپتوس سرمایه ای کم نظیر در استان ایلام/ از تامین چوب تا ایجاد اشتغال


شهرستان دهلران پتانسیل بسیار خوبی برای توسعه زراعت چوب با اکالیپتوس است از این رو با کاشت آن نه تنها سبب اشتغالزایی شده و بخشی از نیاز چوبی کشور در مدت زمانی کوتاه را برآورده کرده بلکه راهکاری مناسب برای مقابله با تخریب محیط زیست بوده است.

- خبرگزاری فارس- ایلام؛ فاطمه فتاحی: نیاز به چوب در تمام دنیا به خصوص کشورمان ایران رو به افزایش است؛ رفع این نیاز یا از طریق واردات چوب باید انجام شود که با توجه به شرایط ارزی و ارزش ریال اقدامی هزینه بر است یا اینکه باید با زراعت چوب درختان پربازده و سریع الرشد مثل اوکالیپتوس در تامین این نیاز قدم برداشت.

  با توجه به بازار مصرف گسترده چوب و درآمد قابل توجه از آن، یکی از کشت های پرسود حال حاضر را میتوان زراعت چوب بیان کرد؛ بسیاری از کشورها در پی زراعت چوب به عنوان بهترین روش جبران قطع درختان جنگلی یا جبران کمبود منابع چوبی و همچنین به عنوان یکی از بخش های با اشتغال زایی بالا و کم هزینه در روستاها استفاده می کنند.

درختان اکالیپتوس در مناطق گرم و خشک کشور به ویژه مناطقی همچون شهرستان گرمسیری دهلران به خوبی رشد می کنند؛ به همین دلیل این موضوع در این روز ها مورد توجه اداره کل منابع طبیعی و کشاورزان استان ایلام به خصوص در شهرستان گرمسیری دهلران قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درختان اکالیپتوس سرمایه ای کم نظیر در استان ایلام/ از تامین چوب تا ایجاد اشتغال

درختان اکالیپتوس سرمایه ای کم نظیر در استان ایلام/ از تامین چوب تا ایجاد اشتغال