مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 10:402021-01-21دانش

لیزر و پلاسما در کشور به لحاظ علمی و صنعتی در حال رشد است


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: لیزر و پلاسما یکی از مباحث جدید در حوزه ی تکنولوژی است و در کشور ما نیز به لحاظ علمی و صنعتی در حال رشد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، غلامحسین رحیمی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در حاشیه آیین گشایش مرکز تحقیقات لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید چمران اهواز، بیان کرد: لیزر و پلاسما یکی از مباحث جدید در حوزه ی تکنولوژی است و در کشور ما نیز به لحاظ علمی و صنعتی در حال رشد است.

وی افزود: در حال حاضر چند شرکت توانمند داخلی در حوزه لیزر و پلاسما فعالیت دارد و امروز نیز مرکز لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید چمران اهواز، گشایش یافته است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ادامه داد: لیزر و پلاسما در حوزه های پزشکی، صنعت، هواشناسی و… کاربردهای فراوانی دارد و هرسال نیز توسعه دانش پایه و فناوری آن با شتاب هرچه بیشتر در کشور ادامه یافته است.

رحیمی بیان کرد: در جنوب غرب کشور نیز به همت دانشگاه شهید چمران اهواز و استادان حوزه فیزیک، مرکز لیزر و پلاسما با زیرساخت های بسیار خوبی راه اندازی شده است.

وی گفت: نیروی جوان و محققی که در مرکز لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید چمران اهواز فعالیت دارند، مهم ترین سرمایه های این مرکز هستند که آینده رو به رشد این مرکز را تضمین می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیزر و پلاسما در کشور به لحاظ علمی و صنعتی در حال رشد است

لیزر و پلاسما در کشور به لحاظ علمی و صنعتی در حال رشد است