مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 08:152021-01-21بين الملل

جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید کیست؟


جنیفر رنه «جن» ساکی (Jennifer Rene Jen Psaki) زاده 1978 سخنگوی پیشین وزارت خارجه آمریکا، از سخنگویان باراک اوباما و دبیر مطبوعاتی کاخ سفید و سخنگوی دولت جو بایدن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین جن ساکی پیش از این نیز در این سمت در دولت اوباما خدمت کرده بود.

اما دبیر مطبوعاتی کاخ سفید چه وظایفی دارد؟ دبیر مطبوعاتی کاخ سفید یک مقام رسمی کاخ سفید است، که مسئولیت اولیه اش، ایفای نقش سخنگوی دولت ایالات متحد آمریکا، به ویژه با توجه به رییس جمهور، مقامات ارشد اجرایی، و سیاست های آن است.

دبیر رسانه ای، مسئول گردآوری اطلاعات دربارهٔ اقدامات و روی دادهایی ست که در صلاحیت رییس جمهور آمریکا قرار دارد، و واکنش های دولت این کشور را به تحولات جهانی صادر می کند.

این مقام با رسانه ها تعامل می کند و، به صورت روزانه، معمولاً در یک نشست خبری روزانه، با رسته رسانه ای کاخ سفید در ارتباط است.

دبیر رسانه ای به حکم رییس جمهور ایالات متحد منصوب می شود، و در برابر او پاسخ گوست؛ انتصاب شخصی به این مقام نیازی به توصیه و تصویب سنا ندارد، هرچند به دلیل نشست های مکرری که دبیر رسانه ای با رسانه ها برگزار می کند، که به نوبهٔ خود موجب اطلاع رسانی می شود، این سمت یک پُست برجستهٔ غیرکابینه ای ست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید کیست؟

جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید کیست؟