مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 08:152021-01-21اقتصادي

خریداران مسکن غیب شده اند


یک نفر هم خریدار نیست.

این گزاره، حرف غالب مشاوران املاک تهران است که این روزها از کسادی بازار و خاموشی چراغ کسب وکارشان گله مند و ناراضی هستند.

می‎گویند حال بازار مسکن از بازارهای ارز، طلا، خودرو حتی بورس خراب تر است و گویی خریداران یکباره از این بازار غیب شده اند.

روزنامه همشهری نوشت: فروکش کردن تب تورم انتظاری در یکی - دو ماه اخیر، همان گونه که تنور بازار ارز را سرد کرد، رکود سنگینی نیز به سایر بازارهای سرمایه پذیر تحمیل کرده و با وجود کاهش قیمت ها، خریداران را عقب رانده است.

مشاوران املاک شهر تهران از کسادی کم سابقه این بازار می گویند و این که حداقل یک ماه است یک خریدار واقعی مسکن را به چشم ندیده اند.

بازار مسکن تعطیل است ذات کالاهای سرمایه ای، حفاظت از افت ارز پول ملی است و مسکن نیز به عنوان یکی از کالاهای سرمایه ای سنتی و پرطرفدار در اقتصاد ایران از این امر مستثنا نیست.

از سوی دیگر با اتمام دوره های تورمی، بازارگرمی کالای سرمایه ای نیز به پایان می رسد و کسانی که با هدف حفظ ارزش دارایی های نقدی خود به دنبال خرید این کالاها بودند، پا پس می کشند اما همچنان معاملات مصرفی این کالاها در اندازه های بسیار کمتر از قبل ادامه پیدا می کند اما شرایط بازار مسکن به گونه ای است که حد وسطی میان رونق و رکود ندارد و یکباره از دوره رونق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خریداران مسکن غیب شده اند

خریداران مسکن غیب شده اند