مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 04:402021-01-21اقتصادي

خطر بیابانی شدن 300 هزار هکتار از اراضی/گرد و غبار گلستان را تهدید می کند


سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از خطر بیابانی شدن 300 هزار هکتار از اراضی استان خبرداد و گفت: گرد و غبار گلستان را تهدید می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عبدالرحیم لطفی شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهارکرد: 300 هزار هکتار از اراضی گلستان در معرض بیابانی شدن قرار دارد که در شمال استان واقع شده است.

وی بیان کرد: در این اراضی میانگین بارش 100 میلی متر بوده در حالی که میانگین بارش استان 450 میلی متر است.

لطفی از بوته کاری در مراتع استان و زمین های کشاورزی فاقد بهره وری بالا خبر داد و گفت: در سه سال اخیر به طور متوسط هر سال سه هزار هکتار و در سال جاری تا کنون پنج هزار هکتار اصلاح و احیای مناطق بیابانی صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اضافه کرد: دو هزار هکتار بوته کاری امسال انجام می شود که 50 درصد آن با مشارکت 100 درصدی جوامع محلی است.

وی بیان کرد: کشاورزی در برخی از مناطق اقتصادی نیست و می توان با بوته کاری و تولید علوفه هزینه های دامپروری را کاهش داشت.

لطفی از حمایت دولت مانند در اختیار قراردادن ادوات کشاورزی و پرداخت تسهیلات کم بهره در این طرح خبرداد و گفت: امسال 90 هزار نفر ساعت آموزش چهره به چهره با جامعه هدف داشته تا آنها را از وضعیت این طرح آگاه کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر بیابانی شدن 300 هزار هکتار از اراضی/گرد و غبار گلستان را تهدید می کند

خطر بیابانی شدن 300 هزار هکتار از اراضی/گرد و غبار گلستان را تهدید می کند