مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 21:152021-01-20اقتصادي

اختصاص بیش از 10 درصد بودجه آموزش عالی به پژوهش


معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بودجه آموزش عالی کشور در سال 1400 به طور تقریبی 24 تا 25 هزار میلیارد تومان است که بیش از 10 درصد این بودجه به تحقیقات اختصاص داده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، غلامحسین رحیمی شعرباف عصر چهارشنبه در خصوص این خبر، اظهار کرد: همه دستگاه هایی که از بودجه دولتی استفاده می کنند باید 40 درصد اعتبارات تحقیقاتی خود را از طریق دانشگاه ها و پژوهشگاه ها هزینه کنند که در مجموع اعتبار خوبی است.

وی افزود: امسال در جذب این بودجه جهش خوبی اتفاق افتاد که مجموع اعتبارات باقی مانده حدود 210 میلیارد تومان بود که مخصوص تحقیقات است.

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هدف از سفر خود به خوزستان را ارزیابی شرایط آموزشگاه های عالی خوزستان اعلام کرد و افزود: در همه شهرهای این استان دانشگاه هایی مثل دانشگاه آزاد، پیام نور، فنی و حرفه ای و علمی و کاربردی وجود دارد که این مراکز باید ساماندهی شوند.

وی به تشریح وضعیت این دانشگاه ها پرداخت و گفت: استان خوزستان با وجود اینکه مراکز آموزش عالی دولتی متعددی دارد اما با توجه به نسبت جمعیت دانشجو و استاد در این استان، دانشگاه ها وضعیت خوبی ندارند و در خوزستان باید اهتمام بسیار جدی برای ارتقای آموزش عالی و تحقیقاتی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص بیش از 10 درصد بودجه آموزش عالی به پژوهش

اختصاص بیش از 10 درصد بودجه آموزش عالی به پژوهش