مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 16:502021-01-20اجتماعي

طبیعت چشم نواز و چهارفصل جاده خلخال به اسالم + عکس


طبیعت جاده خلخال به اسالم، بهشتی چهارفصل در جنوب استان اردبیل است که لحظه لحظه آن در ذهن گردشگران می ماند.

- خبرگزاری فارس- اردبیل سیدمصطفی مرادخانی: جاده زیبای خلخال به اسالم، این روزها با طبیعتی چشم نواز و چهار فصل در زمستان با زیبایی دل انگیز برف و جنگل میزبان مسافران این جاده است.

جاده ای نام آشنا که رهگذران برای دیدن این زیبایی خلقت فرصت را از همدیگر می ربایند و زیبایی چهارفصل این جاده در کشور شهرت دارد.

در آن واحد می توان با گذر از طبیعت بکر در ارتفاعات الماس و جاده پیچ درپیچ خلخال به اسالم در گردنه سخت گذر الماس، به زیبایی جنگل دست یافت و شاخه های تکیده برهم و خمیده از سنگینی برف را مشاهده کرد.

قامت درختان استواری که صدها سال بدرقه گر مسافران بودند از مه و شبنم گرفته تا باران تگرگ و برف و کولاکش همه برای رهگذران این جاده آشنا است.

در یک مسیر 70 کیلومتری می توان در ابتدای جنگل، مه خزری زیبا را در مسیر جنگلی خلخال به اسالم دید و در فاصله کوتاهی، زوزه باد از میان درختان انبوه و به هم تنیده ییلاقات مسیر را شنید.

با گذر از ییلاق متش و اسبوونی و لرزره که از مهم ترین ییلاق های مسیر جاده خلخال به اسالم است و از قدیم الایام اهالی تالش با ساخت کومه های جنگلی برای زندگی خود و ساخت محل نگهداری حیوانات اهلی و دام ها، زیبایی این مسیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طبیعت چشم نواز و چهارفصل جاده خلخال به اسالم + عکس

طبیعت چشم نواز و چهارفصل جاده خلخال به اسالم + عکس