مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 16:202021-01-20بين الملل

ماکرون: هرگز از اشغال الجزائر عذرخواهی نخواهم کرد


دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد که ماکرون هرگز از اشغال الجزائر به دست ارتش فرانسه در قرن بیستم عذرخواهی نخواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دفتر ریاست جمهوری فرانسه روز چهارشنبه در بیانیه ای هرگونه عذرخواهی از جنایات این کشور در الجزائر در دوره اشغال را منتفی دانست.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، در این بیانیه آمده است که امانوئل ماکرون هرگز از اشغال الجزائر یا جنگ خونین هشت ساله که به سلطه فرانسه بر الجزائر پایان داد، عذرخواهی نخواهد کرد و به جای آن در یک مراسم نمادین در راستای آن چه گسترش تفاهم و صلح بین دو کشور خوانده می شود، شرکت خواهد کرد.

با گذشت بیش از شش دهه از پایان جنگ هشت ساله میان ارتش اشغالگر فرانسه و مبارزان الجزائری، هنوز جنایت فرانسوی ها در طول آن سال ها باعث شده که روابط دو کشور ترمیم نشود.

با این وجود امانوئل ماکرون که پس از پایان اشغالگری در الجزائر به دنیا آمده، اولین رییس جمهور فرانسه است که کارگروهی را برای نوشتن گزارشی در خصوص اقدامات فرانسوی ها در سال های جنگ، تشکیل داده و بنیامین استورا مورخ فرانسوی را مأمور این کار کرده و قرار است چهارشنبه هفته بعد این گزارش ارائه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماکرون: هرگز از اشغال الجزائر عذرخواهی نخواهم کرد

ماکرون: هرگز از اشغال الجزائر عذرخواهی نخواهم کرد