مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 07:302021-01-20بين الملل

گوترش به زودی از رهبران قبرس ترک و یونانی نشین دعوت می کند


دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد، قصد دارد در سریع ترین زمان ممکن رهبران قبرس ترک نشین و قبرس یونانی نشین را به یک نشست غیررسمی دعوت کند اما هشدار داد که این نشست باید متفاوت باشد، - دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد، قصد دارد در سریع ترین زمان ممکن رهبران قبرس ترک نشین و قبرس یونانی نشین را به یک نشست غیررسمی دعوت کند اما هشدار داد که این نشست باید متفاوت باشد، به شفاف سازی "میزان واقعی" دیدگاه مشترکشان کمک کند و اقدامات لازم برای ترسیم یک مسیر پیش رو را تعیین کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل همچنین در گزارشی به شورای امنیت هشدار داد که زمان بر علیه یک سازش سیاسی قابل قبول از سوی هر دو طرف در قبرس کار می کند.

وی گفت: پس از دهه ها وضعیت موجود، اگر دو طرف مجددا خود را به حل اختلافاتشان به صورت صلح آمیز، فعالانه و با عزم راسخ متعهد نکنند، تغییراتی رخ می دهند که ممکن است جبران ناپذیر باشند.

گوترش تاریخ مشخصی را برای برگزاری این نشست با حضور رهبران قبرس ترک نشین و قبرس یونانی نشین و همچنین سه کشور ضامن استقلال این کشور مدیترانه ای یعنی یونان، ترکیه و انگلیس اعلام نکرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: هنوز تاریخ مشخصی تعیین نشده که بتوانم آن را با ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوترش به زودی از رهبران قبرس ترک و یونانی نشین دعوت می کند

گوترش به زودی از رهبران قبرس ترک و یونانی نشین دعوت می کند