مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 07:002021-01-20اجتماعي

استفاده از فسیل های 100 میلیون ساله برای پیش بینی آب و هوای آینده زمین


دیرینه شناسان، ستاره شناسان و ریاضیدانان در تحقیقات بی نظیری در تلاشند تا با استفاده از شواهدی از تغییرات جوی در فسیل ها پیش بینی کنند در دهه های آینده چه اتفاقی برای آب و هوای زمین خواهد افتاد.

- دیرینه شناسان، ستاره شناسان و ریاضیدانان در تحقیقات بی نظیری در تلاشند تا با استفاده از شواهدی از تغییرات جوی در فسیل ها پیش بینی کنند در دهه های آینده چه اتفاقی برای آب و هوای زمین خواهد افتاد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نشریه کلایمت آو پست، گروهی از دانشمندان بین المللی از دانش ستاره شناسی موجی- گرانشی که برای پیدا کردن سیاه چاله ها در فضا مورد استفاده قرار می گیرد، برای مطالعه فسیل های دریایی به عنوان پیشگویان آب و هوای آینده کره زمین استفاده کردند.

پروفسور ایلیا ماندل(Ilya Mandel)، و همکارانش از پروژه(ARC Centre of Excellence in Gravitational Wave Discovery) ، نشانگرهای زیستی را که ارگانیسم های کوچک تک سلولی به نام آرکیا( archaea) در گذشته های دور از جمله دوره کرتاسه( Cretaceous) و ائوسن( Eocene) برجای گذاشته اند، مطالعه کردند.

پلانکتون های آرکیا در اقیانوس ها ترکیبات خاصی به نام گلیسرول دیالیک گلیسرول تتراترز (Glycerol Dialkyl Glycerol Tetraethers) تولید می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از فسیل های 100 میلیون ساله برای پیش بینی آب و هوای آینده زمین

استفاده از فسیل های 100 میلیون ساله برای پیش بینی آب و هوای آینده زمین