مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 06:352021-01-20دانش

بی شناسنامه بودن یعنی نبودن! / طعم تلخ غربت برای بی هویت های سیستان و بلوچستان


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حنانه جانمحمدی؛ * چیزی حدود صد سال از ورود شناسنامه به ایران می گذرد، ولی همچنان افراد و قبیله هایی هستند که در این مرز و بوم زندگی می کنند؛ - بی شناسنامه بودن یعنی نبودن! / طعم تلخ غربت برای بی هویت های سیستان و بلوچستان باوجود گذشت حدود یک قرن از ورود شناسنامه به سیستم اداری ایران، صد ها هزار نفر از مردم استان سیستان و بلوچستان از داشتن هویت و شناسنامه ایرانی محروم هستند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حنانه جانمحمدی؛ * چیزی حدود صد سال از ورود شناسنامه به ایران می گذرد، ولی همچنان افراد و قبیله هایی هستند که در این مرز و بوم زندگی می کنند؛ اما شناسنامه ایرانی ندارند.

بی شناسنامه ها بی هویت اند؛ با اینکه ریشه شان به این خاک گره خورده و بخشی جدا نشدنی از تاریخ چند هزار ساله ایران هستند؛ اما به رسمیت شناخته نمی شوند.

در هیچ انتخاباتی حق رای ندارند.

در سرشماری ها به حساب نمی آیند و مثل اشباح سرگردان، حق زیستن از آن ها سلب شده است.

همین باعث شده که بی شناسنامه ها در بدترین شرایط، زندگی خود را پیش ببرند؛ چراکه آن ها سندی برای اثبات هویت ایرانی خویش ندارند.

در دهه های گذشته به دلایلی همچون نبود نمایندگی ثبت احوال در محل، دوری از مرکز شهرستان و فقدان راه ارتباطی مناسب، بی سوادی و ناآگاهی از مز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی شناسنامه بودن یعنی نبودن! / طعم تلخ غربت برای بی هویت های سیستان و بلوچستان

بی شناسنامه بودن یعنی نبودن! / طعم تلخ غربت برای بی هویت های سیستان و بلوچستان