مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 06:052021-01-20سياسي

اطلاع از سلامت جنین، حق مادر است


عضو انجمن پریناتولوژی ایران ضمن تاکید بر اهمیت غربالگریهای دوران بارداری، در واکنش به اظهاراتی مبنی بر حذف اجبار در انجام این غربالگریها گفت: این حق مسلم مادر باردار است که از سلامت جنین خود در اوایل بارداری اطمینان حاصل کند تا با خاطری آرام و روحیه ای سالم حاملگی را ادامه دهد.

کسانی که با مغالطه می خواهند، عنوان کنند که فقط اجبار غربالگری حذف شده در حال بازی با کلمات برای انحراف ذهن مردم می باشند؛ چرا که قبل از این هم هیچ اجباری در کار نبوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر آمنه عبیری متخصص زنان و فوق تخصص پریناتولوژی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره بر اهمیت غربالگری در دوران بارداری گفت: وضعیت سلامت جنین یکی از دغدغه های اصلی هر پدر و مادری است و والدین به دنبال راهی هستند که از سلامت جنین خود مطلع شوند.

وی توضیح داد: از حدود 20 سال پیش با پیشرفت علم پزشکی در دنیا، روش هایی برای تشخیص و پیش بینی اختلالات ژنتیکی و ساختاری شدید از جمله سندروم داون وتریزومی 13و18 وارد طب زنان شده است و در حال حاضر به عنوان جزیی از مراقبت های روتین بارداری، انجام آن به تمام مادران باردار توصیه می شود.

اگر چه والدین مختار به انجام و یا عدم انجام آن می باشند؛ بدیهی است که این روش ها که حاصل سالها تلاش دانشمندان و اساتید و دانشگاهیان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطلاع از سلامت جنین، حق مادر است

اطلاع از سلامت جنین، حق مادر است