مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 13:402021-01-19اقتصادي

رشد صنعتی کشور تا پایان سال به 6 درصد می رسد


علیرغم تحریم ها تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی کشور در سه شیفت کار می کنند که امیدواریم رشد صنعتی به 6 درصد در پایان سال برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا رزم حسینی بعد از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح یک طرح صنعتی در جنوب تهران بر حمایت از تولیدکنندگان توسط دولت تاکید کرد و گفت: در شرایط تحریم بار سنگین ارزآوری به کشور بر عهده تولیدکنندگان قرار دارد.

وی از رشد 29 رشته صنعتی در دوران تحریم ها خبر داد و افزود: تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی کشور در سه شیفت کار می کنند که امیدواریم رشد صنعتی به 6 درصد در پایان سال برسد.

وزیر صمت در ادامه به سیاست های ارزی دولت اشاره کرد و گفت: صادرکنندگان علاوه بر امکان فروش ارز حاصل از صادرات خود در سامانه نیما می توانند، به تأمین مواد اولیه اولویت دار و مورد تأیید وزارت صمت نیز پرداخته و از این راه به تعهدات ارزی خود عمل کنند و وزارت صمت در پی کاهش بروکراسی اداری و حمایت از صنعت در همه زمینه ها است.

رزم حسینی کاهش مزاحمت های احتمالی برای فعالان حوزه تولید را مهم ترین سیاست وزارت صمت دانست و گفت: هماهنگی مناسبی بین وزرات صمت، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای ترخیص کالا و روان شدن روند ثبت سفارش و تأمین مواد اولیه خارجی برای واحدهای تولیدی وجود دارد و در این خصوص به هیچ وجه نباید نگران بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد صنعتی کشور تا پایان سال به 6 درصد می رسد

رشد صنعتی کشور تا پایان سال به 6 درصد می رسد