مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 08:402021-01-19اقتصادي

واردات بنزین روسیه افزایش یافت


واردات بنزین روسیه در پی پایان ممنوعیت چهار ماهه واردات فرآورده های نفتی پالایش شده، در نوامبر نسبت به اکتبر هشت برابر افزایش یافت.

- واردات بنزین روسیه در پی پایان ممنوعیت چهار ماهه واردات فرآورده های نفتی پالایش شده، در نوامبر نسبت به اکتبر هشت برابر افزایش یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از ریزش قیمت نفت و فروپاشی تقاضا در نتیجه شیوع ویروس کرونا در سال 2020، دولت روسیه در فاصله ژوئن تا اکتبر واردات فرآورده های نفتی پالایش شده شامل بنزین، دیزل و سوخت جت را ممنوع کرد تا از صنعت پالایش خود در برابر واردات ارزان حمایت کند.

دولت روسیه در آن زمان در فرمانی اعلام کرده بود ممنوعیت واردات بنزین، دیزل، سوخت جت و گازوییل اجرایی شد تا امنیت انرژی فدراسیون روسیه و ثبات بازار داخلی سوخت تضمین شود.

روسیه از اوایل آوریل که قیمت نفت سقوط کرده و باعث ارزانتر شدن فرآورده های نفتی خارج از روسیه شده بود، سرگرم بررسی چنین اقدامی بود.

با این حال در روسیه قیمت سوختها به دلیل ماهیت مقررات این کشور تغییر چندانی پیدا نکرد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی سابق و معاون نخست وزیر روسیه در اواخر آوریل اظهار کرده بود تقاضا برای فرآورده های نفتی در جایگاههای سوخت روسیه به دلیل قرنطینه در بهار 40 تا 50 درصد سقوط کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات بنزین روسیه افزایش یافت

واردات بنزین روسیه افزایش یافت