مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 06:352021-01-19اقتصادي

طرح ساماندهی و مرمت بازار اراک در انتظار تصویب نهایی


معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرگزی گفت: طرح مرمت و ساماندهی بازار اراک تهیه و در مرحله تصویب نهایی است.

- سید محسن رحمتی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: به منظور برنامه ریزی بهتر و ساماندهی و مرمت مجموعه بازار، طرح جامع ساماندهی و مرمت بازار تهیه شده و در مراحل تصویب نهایی است.

  وی افزود: اصلی ترین هدف از تصویب این طرح احیای بازار و تغییر کاربری در کاروانسراها به منظور ایجاد رونق اقتصادی است.

   معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه تعیین مشاور نهایی برای مرمت و احیای بازار تاریخی شهر اراک به این سبب است که تمامی اقدامات بر مبنای یک اصول انجام شود، ادامه داد: اقدامات در دست انجام در مجموعه بازار  برای مرمت و همچنین کاربری ها است که بتوانیم کالبد اساسی بازار را هم به لحاظ فیزیکی و هم کاربری حفظ و حراست کنیم که پس از تصویب نهایی بر اساس اولویت های تعیین شده انجام خواهد شد.

   رحمتی با اشاره به اینکه بهترین راه حل برای حفظ و نگهداری بناهای تاریخی که امکان تغییر کاربری دارند راه واگذاری به بخش خصوصی است، گفت: تغییر کاربری منازل تاریخی واقع در بافت تاریخی بازار شهر اراک اصلی ترین راه حفظ آنها است و ما می توانیم از فضای این منازل 


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح ساماندهی و مرمت بازار اراک در انتظار تصویب نهایی

طرح ساماندهی و مرمت بازار اراک در انتظار تصویب نهایی